Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
DOBRO

_______________________________________________


§ 1. Przedmiot Regulaminu

Niniejszy regulamin określa zasady i warunki sprzedaży towarów Klientowi przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej, zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną oraz zawiera inne, wymagane przepisami prawa informacje.

§ 2. Definicje

Niżej wskazane terminy, pisane wielką literą, posiadają przypisane im w niniejszym regulaminie znaczenie. Poza nimi, dodatkowe definicje mogą być wprowadzone w treści poszczególnych postanowień Regulaminu. Definicje obowiązują w całym tekście Regulaminu; mogą być odmieniane przez liczby oraz przypadki. Definicje i tytuły paragrafów służą tylko uporządkowaniu, większej przejrzystości i uproszczeniu tekstu Regulaminu.

Wprowadza się następujące definicje: 


Klient

osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca ze Strony Internetowej, w szczególności kupująca Towar za jej pośrednictwem;

Konto

usługa świadczona przez Sprzedającego w ramach Sklepu, umożliwiająca Klientowi zapisanie danych korespondencyjnych, danych dostawy oraz przeglądanie historii zakupów w Sklepie;

Koszyk

funkcja dostępna w ramach Sklepu, umożliwiająca Klientowi przeglądanie, dodawanie i usuwanie Towarów, które mają zostać objęte Umową Sprzedaży;

Newsletter

usługa świadczona przez Sprzedającego w związku ze Sklepem, na żądanie i za zgodą Klienta, w ramach której Klient otrzymuje informacje o Sklepie, w tym informacje o promocjach, kodach rabatowych, wyprzedażach i im podobnych Promocjach;

Polityka Prywatności

polityka prywatności dotycząca zasad i warunków przetwarzania danych osobowych Klientów przez Sprzedawcę, dostępna pod adresem www.e-dobro.pl;

Przedsiębiorca

oznacza przedsiębiorcę w rozumieniu art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 roku prawo przedsiębiorców;

Przedsiębiorca na prawach konsumenta

oznacza osobę fizyczną zawierającą Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;

Regulamin

niniejszy regulamin Sklepu Internetowego;

Sprzedawca lub Sprzedający

Pracownia Dorota Szelągowska, z głównym miejscem wykonywania działalności gospodarczej w Warszawie pod adresem ul. Mierosławskiego 17/6, 01-549 Warszawa, posiadająca numer NIP 5272211386, REGON 364154089, zarejestrowana w rejestrze CEIDG, prowadzonym przez ministra właściwego do spraw gospodarki;

Strona Internetowa lub Sklep

prowadzona przez Sprzedawcę strona internetowa, dostępna pod adresem www.e-dobro.pl, za pośrednictwem której Klient może zawrzeć ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży na zasadach i warunkach określonych w niniejszym Regulaminie oraz skorzystać z Usług lub wyrazić wolę korzystania z nich (Newsletter);

Strony

Sprzedawca oraz Klient;

Towar

rzecz ruchoma, będąca elementem odzieży, sprzedawana przez Sprzedawcę z wykorzystaniem Sklepu, która jest dostępna zarówno na liście produktów Sklepu jak i znajduje się w magazynie Sprzedawcy;

Umowa Sprzedaży lub Umowa

zawierana przez Strony umowa sprzedaży, na podstawie której Sprzedawca zobowiązuje się do przeniesienia własności i dostarczenia Kupującemu określonego Towaru, a Kupujący zobowiązuje się do jego odbioru oraz do zapłaty określonej przez Sprzedawcę ceny za Towar oraz kosztów jego dostawy;

Ustawa

Ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta;

Usługa

oznacza usługę Newsletter oraz usługę Konto;

Zwrot

inicjowane przez Klienta odstąpienie od Umowy Sprzedaży, na skutek którego Umowa Sprzedaży zostaje uznana za niezawartą, a Klient zostaje zobowiązany do zwrotu objętego nią Towaru Sprzedającemu, a Sprzedający do zwrotu Klientowi zapłaconej za Towar ceny.

 

§ 3. Regulamin

1. Aktualny tekst Regulaminu jest dostępny pod adresem strony internetowej www.e-dobro.pl; może być również pobrany i zapisany w formacie .pdf, na nośniku wybranym przez zapisującego.

2. Niniejsza wersja Regulaminu obowiązuje od dnia 01.09.2023

3. Postanowienia niniejszego Regulaminu stanowią integralną część zawieranej Umowy Sprzedaży. Zaakceptowanie postanowień Regulaminu jest niezbędne do zawarcia tejże umowy.
§ 4. Klient

1. Klient z chwilą rozpoczęcia korzystania z Usług oświadcza i zapewnia, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych, umożliwiającą mu zawarcie umowy o świadczenie danej Usługi.

2. Klient z chwilą zainicjowania przez siebie procesu zawarcia Umowy Sprzedaży oświadcza i zapewnia, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych, umożliwiającą mu zawarcie Umowy Sprzedaży.

3. Sprzedający zawiera każdą z umów, o których mowa w niniejszym paragrafie, w oparciu o oświadczenia i zapewnienia Klienta i może w terminie 14 dni od momentu powzięcia wiadomości o nieprawdziwości któregokolwiek z nich odstąpić od zawartej z Klientem Umowy.
§ 5. Sklep

1. Sklep stanowi internetową platformę handlową prowadzoną przez Sprzedawcę, umożliwiającą Klientom zapoznanie się z informacjami na temat Sprzedawcy, Towarów wystawionych przez Sprzedawcę na sprzedaż, korzystanie z Konta i zapisanie się na Newsletter oraz zawarcie Umowy Sprzedaży.

2. Sklep prowadzony jest za pośrednictwem platformy Shopify, z wykorzystaniem oprogramowania oraz aplikacji zapewnianych przez zewnętrznych dostawców, m.in. od których właściwego funkcjonowania (na które Sprzedawca nie ma wpływu) uzależniona jest dostępność Sklepu i możliwość korzystania z niego. Sprzedawca dokłada należytej staranności, aby w ramach dostępnych mu uprawnień i środków egzekwować i zapewniać tą możliwość Klientom bez przerw i utrudnień.

3. Układ graficzny, grafiki, logotypy, symbole, zdjęcia, materiały wideo, teksty, typografie, kod źródłowy oraz inne elementy składające się na Sklep, w tym te stanowiące dowolny rodzaj utworu lub program komputerowy w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych należą do osób, którym przysługują stosowne prawa do nich i nie mogą być wykorzystywane bez ich wiedzy i zgody. W szczególności logotyp “DOBRO” stanowi wyłączną własność Doroty Szelągowskiej, której przysługują do niego wszelkie prawa, w szczególności autorskie prawa majątkowe. Zamieszczenie któregokolwiek z nich w ramach Sklepu nie stanowi udzielenia jakiejkolwiek licencji osobom z niego korzystającym.

4. Sklep działa i zawiera umowy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jednakże oferując możliwość wysyłki Towarów do niektórych państw będących częścią Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

5. Sklep nie umożliwia wyszukiwania ani nie korzysta z funkcji indywidualnego dostosowywania ceny.

6. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Klientowi i przekazu danych podczas korzystania ze Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
§ 6. Sprzedawca

1. Sprzedawca jest przedsiębiorcą i Umowa Sprzedaży ma dla niego charakter zawodowy.

2. Dane kontaktowe Sprzedawcy, służące do kontaktu w sprawach dotyczących Sklepu, to: info@e-dobro.pl. Kontakt możliwy jest od poniedziałku do piątku, w dni robocze, w godzinach: 9:00 – 16:00. Dane służące do zwrotów i reklamacji zostały określone w dalszych postanowieniach Regulaminu.

3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach określonych przepisami Ustawy oraz Kodeksu cywilnego, w szczególności odpowiedzialność za wady Towarów i ich zgodność z zawieraną Umową.

4. Sprzedający będzie porozumiewał się z Klientem w sprawie Umowy Sprzedaży za pośrednictwem wiadomości email lub telefonicznie. Ewentualnie komunikacja może w uzasadnionych przypadkach przebiegać za pośrednictwem korespondencji pocztowej w przypadku zwrotów lub reklamacji.
§ 7. Towary

1. Informacje dostępne na Stronie Internetowej nie stanowią oferty zawarcia Umowy Sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu jego art. 71.

2. Specyfikacja każdego z Towarów dostępna jest na Stronie Internetowej (obejmuje to np. dostępne rozmiary, kolory, opis materiału, sposób pielęgnacji etc.).

3. Klient przyjmuje do wiadomości, że mogą wystąpić nieznaczne różnice pomiędzy kolorem Towaru widocznym na Stronie Internetowej a rzeczywistością, między innymi z uwagi na parametry wyświetlania i wyświetlacza, z których korzysta Klient w celu przeglądania Sklepu.

4. W przypadku, jeśli wbrew informacjom zamieszczonym na Stronie Internetowej Sprzedawca nie dysponuje już Towarem, który zamierza kupić Klient, na przykład z powodu jego jednoczesnego zamówienia przez kilku Klientów w ilości przekraczającej aktualny stan magazynowy, Sprzedający może odstąpić od Umowy Sprzedaży w całości lub części dotyczącej niedostępnego Towaru, w terminie 21 dni od powzięcia informacji o jego niedostępności. Sprzedawca niezwłocznie zwróci Klientowi kwotę ceny za niedostępny Towar, a jeśli odstąpienie dotyczy całości umowy, to również kwotę opłaty za jego dostawę, nie później niż w terminie 14 dni od momentu odstąpienia. Odstąpienie następuje poprzez przesłanie Klientowi wiadomości email, z której wynika, że zamówienie zostało anulowane.

5. Towary nie są objęte gwarancją.

6. Cena Towaru widoczna na Stronie internetowej nie uwzględnia kosztów jego dostawy i może ulegać zmianie np. w związku z prowadzonymi akcjami promocyjnymi, kodami rabatowymi etc. Cena Towaru widoczna na Stronie internetowej stanowi cenę brutto.

7. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Towar w stanie wolnym od wad.

8. Ceny Towaru wyrażone są w PLN i płatności za nie mogą być realizowane tylko w tej walucie.

9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany wystawianych na sprzedaż Towarów w każdym momencie, w tym usunięcia ich ze Sklepu, zmiany ich ceny, poprawy ich opisu, dodania lub zmiany zdjęć przedstawiających Towar, dodania nowych Towarów, łączenia Towarów w pakiety, zestawy oraz podjęcia innych, związanych z Towarami i zgodnych z prawem działań.
§ 8. Konto

1. Klient może zarejestrować Konto za pośrednictwem Sklepu, poprzez podanie wymaganych danych, w szczególności loginu oraz hasła dostępu. Informacje te nie powinny być udostępniane przez Klienta osobom trzecim, z uwagi na związane z tym ryzyko kradzieży tożsamości Klienta. Jedyną osoba uprawnioną do korzystania z Konta jest Klient.

2. Rejestracja Konta nie jest konieczna dla składania zamówień za pośrednictwem Sklepu, ale umożliwia przyśpieszenie procesu uzupełniania formularza zamówienia.

3. Klient może posiadać tylko jedno konto w Sklepie.

4. Dane podane w ramach Konta powinny umożliwiać identyfikacje Klienta. Zabronione jest zakładanie Konta z podaniem fałszywych, anonimizujących lub pseudonimizujących Klienta danych. Konta tego rodzaju mogą być usunięte przez Sprzedawcę bez uprzedzenia.

5. Konto może zostać usunięte przez Klienta w każdym momencie.

6. Naruszenie postanowień niniejszego Regulaminu przez Klienta uprawnia Sprzedawcę do usunięcia jego Konta, niezależnie od innych, przysługujących mu zgodnie z prawem roszczeń.

7. Dane osobowe podane przy zakładaniu Konta będą wykorzystywane wyłącznie na potrzeby świadczenia Usługi Konto oraz wykonania ciążących na Sprzedawcy obowiązków wynikających z przepisów prawa, o ile Klient nie wyrazi innej woli. Klient może podać dane zapisane w ramach Konta również przy zawieraniu Umowy Sprzedaży.
§ 9. Umowa Sprzedaży

1. Umowa Sprzedaży stanowi umowę zawieraną na odległość oraz umowę zobowiązującą do przeniesienia własności towarów w rozumieniu Ustawy, jeśli osobą zawierającą ją ze Sprzedawcą jest konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta.

2. Na podstawie Umowy Sprzedaży Sprzedawca przenosi na Klienta własność wybranych przez niego za pośrednictwem Sklepu i uwzględnionych w formularzu zamówienia Towarów i zobowiązuje się je dostarczyć Klientowi w wybrany przez Klienta sposób, a Klient zobowiązuje się do ich odbioru i zapłacenia zaakceptowanej przez niego kwoty ceny oraz opłaty za dostawę, w wybrany przez siebie sposób.

3. W celu zawarcia Umowy Sprzedaży Klient:
1) wskazuje Towary, których ma dotyczyć zawierana Umowa Sprzedaży (Towary umieszczone w Koszyku i zatwierdzone przyciskiem „Kasa”);
2) wypełnia formularz zamówienia, wskazując swoje dane identyfikujące (imię, nazwisko, firma – jeśli dotyczy) oraz dane kontaktowe (numer telefonu, adres korespondencyjny, adres email) oraz adres dostawy (jeśli jest inny, niż adres korespondencyjny klienta);
3) wybiera sposób dostawy Towarów (wiąże się to z obowiązkiem zapłaty związanej z nim opłaty za dostawę Towaru) oraz sposób płatności, spośród umożliwionych przez Sprzedającego;
4) akceptuje Regulamin i Politykę Prywatności oraz potwierdza zapoznanie się z nimi;
5) składa Sprzedającemu zamówienie za pośrednictwem Sklepu, stanowiące ofertę kupna wskazanych przez niego Towarów wraz z określeniem wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz sposobu dostawy.

4. Wykonanie kroków, o których mowa w pkt 1) - 5) powyżej jest konieczne dla zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą potwierdzenia złożenia zamówienia przez Klienta, dochodzi do zawarcia Umowy Sprzedaży.

5. Ostateczna kwota ceny oraz opłaty za dostawę, na które opiewać ma Umowa Sprzedaży, zostanie wskazana Klientowi w podsumowaniu zamówienia, przed jego złożeniem, po uwzględnieniu ewentualnych promocji lub rabatów, które przysługują w danym przypadku.

6. Zapłata kwoty ceny oraz opłat za dostawę powinna nastąpić niezwłocznie po wybraniu Towarów oraz metody płatności, w terminie do 1 dni od chwili złożenia zamówienia. Za moment zapłaty uważa się moment uznania rachunku bankowego Sprzedawcy. W przypadku niedokonania zapłaty w terminie, Sprzedawca może odstąpić od Umowy Sprzedaży. Termin na odstąpienie wynosi 21 dni od chwili upływu terminu na zapłatę. Odstąpienie następuje poprzez wysłanie wiadomości email o anulowaniu zamówienia. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie dochodzi do jej zawarcia, a ewentualnie zapłacona po anulowaniu zamówienia kwota na poczet tejże umowy zostanie zwrócona dla Klienta.

7. Informacje podawane w formularzu zamówienia powinny być zgodne z prawdą, pełne oraz dokładne. Sprzedawca zwraca uwagę, że podanie nieprawdziwych lub niewystarczających do określenia tożsamości Klienta danych sprawia, że Umowa może zostać uznana za niezawartą, z uwagi na brak możliwości identyfikacji Klienta jako strony Umowy.

8. Sprzedający może zwrócić się do Klienta mailowo o poprawienie lub uzupełnienie danych wskazanych w formularzu zamówienia, jeśli podane zostaną dane umożliwiające kontakt z Klientem. W przypadku niezastosowania się przez Klienta do wezwania Sprzedającego w terminie 2 dni od jego otrzymania, Sprzedający odmawia zawarcia Umowy z Klientem, a jeśli do zawarcia Umowy doszło – może odstąpić od niej w terminie 7 dni od upływu terminu wskazanego w wezwaniu, poprzez anulowanie zamówienia.

9. Miejscem wykonania świadczenia jest miejsce dostawy wskazane przez Klienta.

10. Zobowiązania konsumenta wynikające z Umowy Sprzedaży trwają przynajmniej do momentu ich wykonania.

11. Płatności w ramach Umowy realizowane za pośrednictwem systemu Przelewy 24, którego operatorem jest spółka PayPro S.A. Sprzedawca nie ma wpływu na warunki świadczenia usługi Przelewy 24 wobec Klienta, dlatego rekomenduje zapoznanie się z nimi przed wyborem sposobu płatności. Dostępne sposoby płatności w Sklepie to karta płatnicza, przelew oraz BLIK.

12. Klient wyraża zgodę na otrzymanie dokumentu księgowego (faktury, rachunku) drogą elektroniczną, na podany w treści zamówienia adres email.
§ 10. Dostawa

1. Dostępne opcje dostawy Towaru wraz z wysokością opłaty za dostawę oraz zakładanym terminem dostawy wskazane są na Stronie Internetowej – informacja ta jest dostępna po zatwierdzeniu wyboru Towarów kupowanych przez Klienta oraz w zakładce „Dostawa” na Stronie Internetowej. Ostateczny termin dostawy wynika z warunków dostawy ustalanych przez wybranego przez Klienta dostawcę.

2. W przypadku zajścia sytuacji skutkującej możliwością wydłużenia się terminu dostawy, jak na przykład gwałtownego wzrostu liczby składanych w danym okresie zamówień, nagłych zmian przepisów prawa wpływających na łańcuchy dostaw lub możliwość dostawy produktów, wprowadzenia obostrzeń związanych z przeciwdziałaniem chorobom zakaźnym lub innych, niespodziewanych zdarzeń o podobnym charakterze, Sprzedający poinformuje Klienta o tym fakcie oraz dołoży należytych starań aby zrealizować wysyłkę w najbliższym, możliwym terminie.

3. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość kontaktu z Klientem i poinformowania go przewidywanych lub zaistniałych opóźnieniach, wskazaniu ich przyczyny oraz zakładanego, nowego terminu dostawy.

4. Towar zostanie wysłany Klientowi w terminie od 2 do 3 dni roboczych od dnia zapłaty za Towar przez Klienta.

5. Towary wysyłane są tylko w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach pracy Sklepu.

6. Klient przyjmuje do wiadomości, że wybrany przez niego dostawca posiada własne warunki świadczenia usługi dostawy, ustanawiane niezależnie od Sprzedawcy i mające zastosowanie do dostawy wykonywanej w ramach zawieranej Umowy Sprzedaży i wybranej przez Klienta. Sprzedawca rekomenduje zapoznanie się z nimi przed zawarciem Umowy Sprzedaży.

7. Odbierając przesyłkę Klient powinien w miarę możliwości zweryfikować w obecności dostawcy zgodność zamówionej przesyłki z zawartą Umową, szczególną uwagę zwracając na ewentualne uszkodzenia paczki. W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia przesyłki, Klient powinien to udokumentować wraz z przewoźnikiem i niezwłocznie poinformować o tym fakcie Sprzedawcę.

§ 11. Zwrot


1. Przepisy niniejszego paragrafu stosuje się do Klientów będących konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.

2. Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży na podstawie art. 27 Ustawy, tj. prawo odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyny i ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, 34 ust. 2 i 35 tejże Ustawy.

3. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od dnia objęcia przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik Towaru w posiadanie (jest to dzień dostarczenia zakupionego Towaru).

4. Prawo odstąpienia można wykonać poprzez złożenie Sprzedawcy pisemnego oświadczenia na formularzu, który może być pobrany pod adresem www.e-dobro.pl. Ponadto, Klient może skorzystać z formularza stanowiącego Załącznik nr 2 do Ustawy oraz Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.

5. Wykonanie prawa do odstąpienia powinno nastąpić w następujący sposób:

1)Klient powinien uzupełnić formularz, podając prawdziwe, kompletne dane w nim zawarte oraz podpisać go własnoręcznie, wraz ze wskazaniem daty jego podpisania;
2) uzupełniony i podpisany formularz należy dołączyć do przesyłki ze zwracanym Towarem;
3) przesyłkę zawierającą zwracany Towar oraz formularz należy wysłać Sprzedającemu na następujący adres: StoreIt/ DOBRO ul. Omłotowa 23, 94 - 251 Łódź
4) Aby odstąpienie było skuteczne, przesyłka wskazana w pkt 3 powinna zostać wysłana najpóźniej ostatniego dnia terminu na odstąpienie od Umowy.

6. W przypadku, jeśli Klient odstępuje od Umowy w całości, to Sprzedający zwróci mu pełną kwotę ceny i opłatę za koszty doręczenia mu Towaru. Sprzedawca ma prawo zatrzymać dodatkowe koszty dostawy przez niego poniesione tj. stanowiące różnicę pomiędzy najtańszym, dostępnym w Sklepie sposobem doręczenia a sposobem wybranym przez Klienta.

7. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo również odstąpić od Umowy Sprzedaży częściowo – tj. dokonać zwrotu tylko wybranych Towarów spośród dostarczonych mu w ramach takiej Umowy, również w terminie 14 dni od dnia dostarczenia mu tejże Umowy. Zasady odstąpienia wyrażone w niniejszym paragrafie stosuje się odpowiednio, z zastrzeżeniem zdania następnego. Gdy odstąpienie dotyczy tylko części Towarów, a pozostałe zostają zatrzymane przez Klienta, to Umowa Sprzedaży pozostaje dla zatrzymanych Towarów w mocy i świadczenie dostawy nią objęte zostaje dla tych zatrzymanych Towarów spełnione - w takim przypadku Sprzedający zwraca Klientowi jedynie kwotę ceny za Towary, których dotyczy częściowe odstąpienie.

8. Sprzedający zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Sprzedający nie odbiera sam Towaru od Klienta, w związku z czym może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

9. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. Jeśli po odebraniu Towaru od Sprzedającego okaże się, że stan Towaru uległ pogorszeniu, a odpowiedzialność za to ponosi Klient, to Sprzedający może zatrzymać część płatności Klienta proporcjonalną do różnicy ceny Towaru a jego wartości po uszkodzeniu.

10. Klient pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania). Klient ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.

11. Zwrot zapłaconej przez Klienta kwoty następuje na rachunek bankowy Klienta wykorzystany przy realizacji płatności, o ile Klient wyraźnie nie uzgodni ze Sprzedawcą inaczej. W przypadku zmiany sposobu zwrotu płatności, Klient nie ponosi związanych z tym kosztów.
§ 12. Newsletter

Newsletter jest nieodpłatną usługą świadczoną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, który wyrazi wolę korzystania z niej, podając Sprzedawcy w tym celu swój adres email poprzez formularz dostępny na Stronie Internetowej. Newsletter świadczony jest przez czas nieoznaczony, do momentu zaprzestania świadczenia tej usługi przez Sprzedawcę lub rezygnacji Klienta z korzystania z niej. Klient może zrezygnować z korzystania z usługi Newsletter w każdym momencie, poprzez wysłanie maila na adres info@e-dobro.pl. Adres e-mail Klienta podany przy zapisywaniu na Newsletter będzie wykorzystywany wyłącznie do świadczenia usługi Newsletter oraz wykonania ciążących na Sprzedawcy obowiązków wynikających z przepisów prawa, o ile Klient nie wyrazi innej woli.
§ 13. Reklamacje

1. Wyłącza się przepisy Kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi w stosunku do Przedsiębiorców nie będących Przedsiębiorcami na prawach konsumenta. Reklamacje mogą być składane przez pozostałych Klientów na adres korespondencyjny StoreIt/ DOBRO ul. Omłotowa 23, 94 - 251 Łódź;

2. Reklamacje mogą dotyczyć zgodności zamówionego Towaru z Umową Sprzedaży.

3. Składając reklamacje, Klient powinien:
1) wydrukować formularz reklamacyjny dostępny pod adresem: www.e-dobro.pl i czytelnie go wypełnić, podając wszystkie wymagane dane oraz opisując powód reklamacji;
2) należycie zabezpieczyć reklamowany Towar na czas przesyłki;
3) wypełniony formularz reklamacyjny wraz z przygotowanym do wysyłki Towarem zapakować i przygotować do wysyłki;
4) nadać przygotowaną paczkę na adres: StoreIt/ DOBRO ul. Omłotowa 23, 94 - 251 Łódź;

4. Reklamacje nie zawierające: danych pozwalających zidentyfikować Klienta, numeru zamówienia, powodu reklamacji Towaru nie będą mogły zostać rozpatrzone. Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu uzupełnienia danych niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji, jeśli Klient podał umożliwiające to dane kontaktowe. Jeśli Klient nie uzupełni wymaganych danych w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Sprzedawcy informacji o konieczności ich uzupełnienia, Sprzedawca może pozostawić reklamacje bez rozpatrzenia.

5. Termin na rozpatrzenie reklamacji wynosi 14 dni, liczonych od momentu, w którym Sprzedawca otrzyma przesyłkę z reklamowanym Towarem oraz wymagane dla rozpatrzenia informacji dane, o których mowa wyżej.

6. Sprzedawca odmówi odbioru przesyłek wysyłanych za pobraniem, do paczkomatu, punktu pocztowego lub innego, podobnego punktu odbioru.

7. Jeśli reklamacja zostanie uznana, to Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta (dalej każdy z nich określany jako „Uprawniony”) może w pierwszej kolejności żądać jego naprawy lub wymiany.

8. Koszty wysłania reklamowanej przesyłki przez Uprawnionego ponosi Sprzedawca. Sprzedawca zwróci Uprawnionemu koszty przesyłki, po doręczeniu mu dowodu ich poniesienia. Uprawniony powinien wskazać rachunek bankowy, na który Sprzedawca powinien zwrócić koszty przesyłki. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Uprawniony żąda naprawy oraz może dokonać naprawy, gdy Uprawniony żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową w sposób wybranych przez Uprawnionego jest niemożliwy lub wymagałby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeśli naprawa i wymiana sa niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, to może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.

9. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z umową i bez nadmiernych niedogodności dla Uprawnionego, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w którym Klient go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.

10. Uprawniony może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową zgodnie z art. 43d ust. 2 Ustawy; nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową zgodnie z art. 43d ust. 4–6 Ustawy; brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową; brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy; z oświadczenia Sprzedawcy wyraźnie wynika, że doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych dolegliwości dla Klienta;

11. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową.

12. Sprzedawca zwraca Uprawnionemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Uprawnionego o obniżeniu ceny.

13. W razie odstąpienia od Umowy Uprawniony niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Uprawnionemu cenę Towaru niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.

14. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył Uprawniony, chyba, że Uprawniony wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu ceny, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§ 14. Warunki Techniczne

Dla korzystania ze Sklepu konieczne jest:
1) posiadanie połączenia z siecią internetową;
2) posiadanie urządzenia umożliwiającego połączenie z siecią internetową i przeglądanie stron internetowych (na przykład komputer, laptop, telefon, tablet);
3) posiadanie przeglądarki internetowej (na przykład Safari, Firefox, Chrome);
4) posiadanie adresu e-mail.
§ 15. Promocje

1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo przeprowadzania akcji promocyjnych, udzielania kodów rabatowych, organizowania wyprzedaży oraz podejmowania innych działań w dowolnym charakterze, według swojego uznania, dalej określanych jako „Promocje”. Sprzedawca może ustanowić odrębny regulamin Promocji dla danej Promocji, który zostanie opublikowany na Stronie Internetowej.

2. Promocje mogą dotyczyć całego asortymentu jak również wybranych przez Sprzedawcę Towarów. Możliwe jest przeprowadzanie kilku Promocji jednocześnie, przy czym zasadą jest, że Promocje nie łączą się – Klient może skorzystać jednocześnie tylko z jednej, wybranej promocji. Wyjątki od zasady wyrażonej w zdaniu poprzednim Sprzedawca może określić w regulaminie ustanowionym dla danej Promocji.

3. Promocje są przeprowadzane na czas określony przez Sprzedawcę. Ponadto, Sprzedawca zastrzega sobie możliwość przedłużenia promocji, jej zmiany oraz jej wcześniejszego zakończenia w trakcie jej obowiązywania. Zmiany Promocji nie obejmą sztuk Towarów, dla których Klient zawarł już ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży.

4. Promocje w postaci kodów rabatowych są udzielane na określony czas, po którego upływie prawo do skorzystania z kodu rabatowego wygasa. Każdy kod rabatowy może być wykorzystany jednorazowo, o ile Sprzedawca wyraźnie nie wskaże inaczej w regulaminie Promocji. Kody rabatowe nie łączą się ze sobą ani z innymi Promocjami.

5. Kody rabatowe mogą dotyczyć całego asortymentu, jak również tylko wybranych Towarów, według wyboru i wskazania Sprzedawcy.

6. Jeśli Promocja dotyczy Towarów sprzedawanych w pakiecie, to rezygnacja z poszczególnych Towarów wchodzących w skład pakietu oznacza rezygnacje z całej Promocji.

7. Organizatorem promocji jest Sprzedawca.

8. Promocje obowiązują wyłącznie w Sklepie.

9. Sprzedawca może zdecydować o przyznaniu kodu rabatowego tylko dla osób korzystających z Usługi Newsletter lub Usługi Konto.

10. Reklamacje dotyczące Promocji mogą być składane na adres info@e-dobro.pl, w okresie obowiązywania Promocji oraz w terminie miesiąca kalendarzowego od jej zakończenia. Jeśli postępowanie reklamacyjne zostanie zakończone a reklamacja nie zostanie uznania, Klient może skorzystać również z pozasądowych metod rozwiązywania sporów, wskazanych w dalszej części regulaminu.
§ 16. Pozostałe informacje

1. Koszty korzystania z połączenia z Internetem w celu zawarcia Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu ponoszone są bezpośrednio przez Klienta, wobec jego dostawy usług telekomunikacyjnych, według uzgodnionych między nimi warunków świadczenia tej usługi. Sprzedający nie pobiera z tego tytułu żadnych dodatkowych opłat.

2. Klient będący Konsumentem lub Pzedsiębiorcą działającym na prawach konsumenta może skorzystać z pozasądowej metody rozwiązywania sporów w postaci postępowania arbitrażowego lub mediacyjnego prowadzonego przez Inspekcję Handlową (więcej informacji na: http://polubowne.uokik.gov.pl/jak-skorzystac,2,pl.html). Możesz z niego skorzystać po wyczerpaniu naszej procedury reklamacyjnej. Ponadto Sprzedawca informuje, że w sprawach konsumenckich Klient może skontaktować się z rzecznikami praw konsumenta, zapoznać się z informacjami dostępnymi na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz skorzystać z platformy dostępnej pod adresem:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show

3. Zabronione jest dostarczanie w jakikolwiek sposób w Sklepie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności naruszających prawa lub dobra osobiste osób trzecich, mogące stanowić lub posłużyć do popełnienia przestępstwa lub wykroczenia, niezgodne z dobrymi obyczajami lub zasadami współżycia społecznego.
§ 17. Postanowienia końcowe

1. Niniejszy Regulamin, Usługi oraz Umowa Sprzedaży podlegają prawu polskiemu.

2. Umowa Sprzedaży zawierana jest w języku polskim.

3. Zmiana Umowy Sprzedaży wymaga zachowania formy dokumentowej pod rygorem nieważności.

4.Niniejszy Regulamin może ulec zmianie z ważnych powodów, w szczególności konieczności dostosowania go do obowiązujących lub mających wejść w życie przepisów prawa, zmian w organizacji funkcjonowania Sklepu, w tym zmiany adresów lub zmian o charakterze technicznym lub informatycznym. Zmiany wchodzą w życie z chwilą ich ogłoszenia przez Sprzedającego poprzez opublikowanie Regulaminu na Stronie Internetowej. Planowane zmiany Regulaminu zostaną podane do wiadomości użytkowników Sklepu z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem. Jeśli zmiany dotyczą Usługi, to osoby korzystające z danej Usługi mają prawo jej wypowiedzenia ze skutkiem natychmiastowym, w terminie 14 dni od ogłoszenia Regulaminu, po którego upływie zmiany Regulaminu dotyczące danej Usługi wchodzą w życie. Wypowiedzenie nie wpływa na ważność i skuteczność dotychczas zawartych Umów Sprzedaży i obowiązków Klienta z nimi związanych – do umów tych stosuje się dotychczasowe postanowienia Regulaminu. 


5. Zmienione postanowienia Regulaminu, w zakresie w jakim dotyczą one Umowy Sprzedaży, znajdują zastosowanie do Umów Sprzedaży zawartych po wejściu w życie tychże zmian.

6. Klient korzystając ze Sklepu zobowiązuje się nie korzystać ze Sklepu w sposób: ingerujący w jego funkcjonowanie; zmierzający do nieautoryzowanego wykorzystania elementów oprogramowania lub utworów składających się na Sklep; utrudniający korzystanie ze Sklepu dla Sprzedawcy lub innych Klientów; ingerujący w funkcjonowanie poszczególnych elementów Sklepu lub aplikacji służących do wykonania obowiązków wynikających z Umowy Sprzedaży.

Załącznik nr 1 Wzór formularza odstąpienia

Niniejszy formularz należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy.
[wskazać miejscowość, datę]

OD: [proszę wskazać Państwa imię i nazwisko lub firmę (jeśli umowa była zawierana przez przedsiębiorcę) oraz dane adresowe oraz o ile są dostępne, adres poczty elektronicznej i numer telefonu]

DO: Pracownia Dorota Szelągowska
Ul. Mierosławskiego 17, lokal 6
01-549 Warszawa
Email: info@e-dobro.pl


ODSTĄPIENIE OD UMOWY

Niżej podpisany niniejszym odstępuję od umowy sprzedaży zawartej dnia [do uzupełnienia], o numerze [do uzupełnienia], której przedmiotem było kupno [do uzupełnienia]


__________________
Podpis i data jego złożenia